01 Nisan 2014

ŞİMDİ KİRAZ ÇİÇEKLERİ ZAMANI..





Çok seviyorum ben bu çiçekleri. 

Seviyorum baharın ilk günlerinde cıvıl cıvıl açmalarını ...alamıyorum gözümü...çiçeklerini açmış ağacın altında durup, gözlerimle o çiçeklerin arasında kaybolmayı seviyorum...


Japonların en önemli ağaçları Kiraz Çiçeği, ismi Sakura...Sakura Zensen; kiraz çiçeklerinin açması demekmiş. Ben de yeni öğrendim. Her yerde bu çiçekleri ve resimlerini, figürlerini ararken buldum kendimi bir süre sonra...bir tek çiçeğini seyretmek bile güzel benim için...ve öğrendim ki çok çok önemli imiş bu ağaç Japonlar için; baharın geldiğini müjdeleyen bu çiçekler yaklaşık iki hafta sonra dökülmeye başlıyor ve  yerler sanki kar yağmış gibi çiçeklerle doluyor. Bu çiçekler bahar gibi genç ve taze iken kaybettiklerimizi ve yaşamı tekrar tekrar sorgulamamız gerektiğinin sembolünü oluşturuyormuş  Japon kültüründe. Çeşitli festivallerin yapıldığı bu dönemlerde düğün törenlerinin, önemli kutlama günlerinin yapıldığını ve hatta okulların açılış tarihlerini bu zamanlara denk getirdiklerini de öğrendim.


Meyve yerine bolca çiçek veren bu ağaçlar bu kadar önemliymiş...öğrenince hak verdim...ağaçların üstü yumak yumak, beyaz beyaz...pembe ve kırmızı olanları da var...


Bakmaya doyamadığım bu çiçekleri her bahar ben de seyrediyorum, mutlu oluyorum onlara baktıkca, ne ifade ettiklerini öğrendim ya şimdi daha da kıymetlendiler gönlümde...

Sizin çevrenizde de vardır...eğer yoksa bu resimler de sizin için...

Yeni başlayan Nisan ayı gönlünüzce geçsin, bol çiçekli geçsin...


Kiraz çiçeklerini bolca seyredeceğiniz bir bahar dileklerimle...






2 yorum:

  1. Niğdedeki bahçemizde çok kiraz var ama hiç çiçek mevsimine denk gelemedim..Hep kirazlarını yedik,,çiçeklerde ayrı bir güzellikmiş..Muhteşemler..Hemen bir Niğde yapmmamız lazımm:[

    YanıtlaSil
  2. Japon Kiraz Ağacı Sakura 2015 : http://www.cheriblossom.com

    Mesut

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...