Ana içeriğe atla

YA BABA OLMAK…


Bir anne olarak ANNE olmak zor dedim ama ya BABA olmak, bir kız evlat ve bir eş gözü ile baba olmak nasıl anlatılır bilmem...
Evimizin direğisin diye başlar tüm şiirler babaları anlatmaya. Yıkılmaması gerekir direklerin. Temelidir evin, onu ayakta tutan. Babalar güçlü olmak zorundadır, omuzlarındaki yükleri taşıyabilmek için, yükün altında ezildiklerini belli etmezler çoğu zaman. Bu nedenle biraz çatıktır kaşları, daha bir ciddi bakarlar hayata. Çocuklarını ve onların geleceğini düşünürler, onlar da kaygılanırlar anneler gibi için için...
İşte bu kaygıdan dolayıdır o sert çıkışları, herşeye hayır dedikten sonra kabullenmeleri.
Kolay değildir bir baba olarak kızının büyüdüğünü farketmek, evden ayrılışını sessiz sakin izlemek...
Kendi babamda gördüm bu anlattıklarımı, şimdi de kendi çocuklarımın babasında izliyorum...
Baba demek kol kanat germek demek, kötü günde daima arkamda olduğunu bilerek korkusuzca adım atmak demek...
Aramızda mesafeler olsa da bana hep güven verdin, ellerinden öpüyorum sevgili babam...
Ve çocuklarımın babasına da çok teşekkür ediyorum onlara iyi bir baba olduğu için...

BABALAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN...












Yorumlar

  1. Ne güzel yazmissin canim, yüregine saglik....Tüm babalarin babalar günü kutlu olsun...Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  2. off yuregimi dagladin.ayni duygulardayim.babamdan uzakta,kendi cocuklarimin babasina mutesekkurum.

    YanıtlaSil
  3. Parçada adı geçen kişilerden biri olarak çok teşekkür ediyorum. Son zamanlarda okuduğum 'en dokunaklı yazın' olmuş. Aldığım 'en güzel hediyen' demek daha doğru olacak sanırım. Eline ve yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. evin direği bana göre annedir o gidince bak nasıl göçer ev görürsünüz ilk kaçan da baba olur neyse bu güzel günde babanızın günü kutlu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ne kadar kaçma konusunda aynı fikirde olmasam da, evin asıl direğinin anne olduğu konusunda size kesinlikle katılıyorum.

      Sil
    2. çok haklısınız, yaşanan gerçek olaylar bunun ispatı...
      tabii ki anne; yuvayı da yapan, evin direğinin sağlam olmasını da sağlayan...
      Tercihimiz anneleri yalnız bırakmayan babalar...

      Sil
  5. çok duygusal ve ince yazmışsın. bende bütüüüün babaların babalar gününü kutluyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAÇ BARDAK, KAÇ KAŞIK, KAÇ GRAM

BESİN SU BARDAĞI ÇAY BARDAĞI KAHVE FİNCANI ÇORBA KAŞIĞI Su 250 g 100 g 75 g 15 g Süt 250 g 100 g 75 g 15 g Toz şeker 200 g 80 g 70 g 20 g Pirinç 250 g 100 g 70 g 15 g Bulgur 200 g 75 g 60 g 20 g Fasulye 200 g 75 g 60 g Mercimek 200 g 75 g 60 g 15 g İrmik 180 g 70 g 55 g 12 g Pudra şekeri 110 g 50 g 30 g 12 g Toz şeker 170 g 75 g 60 g 15 g Nişasta 50 g 30 g 10 g Un 110 g 50 g 30 g 12 g Galeta unu 120 g 60 g 40 g 10 g Kaşar peyniri(rende) 90 g 40 g 30 g 4 g Süt 200 g 100 gr 65 g 15 g Krema 210 g 110 g 70 g Yoğurt

ÇİLEKLİ, MUZLU KEK

Çilek sevmeyen yoktur diyemeyeceğim çünkü sevmeyenler olduğunu biliyorum. Çilek sevmediklerini ilk öğrendiğim zaman inanamamıştım. Çileğin sevilmeme ihtimalini hiç aklıma getirmediğimi o zaman fark ettim. Bu sebebten, çilek sevmeyenler sadece muzlu yapabilir... Ve en çok sevdiğim kek hamuru çilek ve muzla birleşince çok güzel bir kek çıktı ortaya. Denemelisiniz... Ilık ılık yiyebilirsiniz ya da meyveli olduğu için buzdolabında tutarsanız, dolaptan çıkarıp soğuk soğuk da yiyebilirsiniz. Soğuk yemek daha çok hoşuma gitti... Bu kek hamuru suyla yapılan kek hamuru. İçine istediğiniz malzemeleri ilave edebilirsiniz... MALZEMELER   4 tane yumurta 1 su bardağı şeker 1 su bardağı sıvı yağ 1 su bardağı su 3 su bardağı un 1 paket kabartma tozu 1 paket vanilya Yeteri kadar muz ve çilek ( miktarı size bağlı ) Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri de ilave edip karıştırın. Ufak ufak doğradığınız muzları da ilave edin ve ezmeden yavaşca karıştırın. Yağl

ÇİN LAHANASINDAN SARMA

Lahana sarması ama lahanası biraz değişik, en azından ben ilk defa gördüm buralara gelince. Yer değişikliğinin bu gibi faydalarını da görmek gerekir diye kendime  hatırlatıyorum bu yazıyı yazarken. Belki her yerde vardır ama benim dikkatimi son zamanlarda çeken bir lahana bu; Çin Lahanası... Ben lahana sarmasını çok sık yapmam ama yapmam gereken zamanlar da oluyor tabii, lezzetli bir yemek sonuçta. Güzel yapılmış bir lahana sarmasını yemek de çok zevklidir ayrıca. Bunun için de güzel bir lahana bulmak gerekir, işte bundan dolayı buradaki arkadaşlar ile uzun zamandır arayış içindeydik, denemeler ve tavsiyeler sonucunda bize en yakın lezzeti verecek olan lahanayı bulduk. Şimdi herkes Çin Lahanasını kullanıyor ve çok da memnunuz. Kolay sarılabilir olması ise en güzel tarafı... Bizim lahanalarımıza göre biraz küçük ama olsun hiç fire vermeden sarılabiliyor, en içte kalan göbek kısmı da salatalarda çok lezzetli oluyor. Bu salatayı da bir başka tarifte anlatırım... MALZEMELER Soğa