02 Temmuz 2014

UNSUZ PORTAKALLI KEK





Unlu yiyecekler yiyemeyenler ya da yemek istemeyenler için değişik bir tarif...gluten alerjisini çok duyar olduk son zamanlarda...belki önceden de vardı ama ne olduğu bilinmiyordu...


Ve unu en aza indirmek hepimiz açısından da faydalı olacağı için böyle tariflere doğru yöneliyorum son zamanlarda açıkcası...


Bir Semen Öner tarifi. Hoşuma gitti ve denedim...çok da memnun kaldım...çok teşekkürler Semen Öner...


Portakallı revani tadında bir kek oldu...


MALZEMELER


6 tane yumurta


1 + ½ su bardağı şeker


200 g toz çiğ badem ( yaklaşık 2 su bardağı )


3 tane portakal


1 paket kabartma tozu


Sos için


100 g bitter çikolata




Önce 3 tane portakalın altını ve üstünü kesin, bir tencereye yerleştirin ve 1 bardak su ile kaynatın. Kaynadıktan sonra suyu dökün. Böylece portakalın acısını almış oluyoruz. Sonra 1 bardak daha su ilave edin ve portakallar yumuşayıncaya kadar kaynatın. Soğumaya bırakın.

Portakallar soğuduktan sonra rondodan geçirin.


Yumurta ve şekeri çırpın. Toz çiğ badem, rondodan geçirdiğiniz portakallar ve kabartma tozunu ilave edin ve karışana kadar çırpın. Kek kalıbına koyun ve 180 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.


Sos tarifi daha farklı aslında...ben sadece çikolatayı eriterek kullandım...
 
Fırından çıkardığınız kekinizi soğuduktan sonra erimiş çikolata ile süsleyin. Düz bir yüzey elde etmek için keki ters çevirerek süsledim...

Süslemek için farklı meyveler de kullanabilirsiniz...




AFİYET OLSUN



6 yorum:

  1. Wow harika görünüyor. Unu azaltmakta fayda var aslında ama işte hamurlu yiyeceklere bayılıyorum :)
    Portakalın verdiği tat ve kokuyla nefistir bu kek. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir tarif olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım evet bazıları unu kullanamıyo iyi olmuş:))

    YanıtlaSil
  4. Çok şık olmuş canım ellerine sağlik..

    YanıtlaSil
  5. NEFİS OLMUŞ,TARİFE BAYILDIM.ELLERİNİZE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  6. Degisik bir tarif olmus..elinize saglik..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...