04 Aralık 2013

SALEP İÇELİM...




Dışarısı soğuk, yılın ilk karı yağdı  ve  içeri girince insan sıcak birşeyler istiyor. Şöyle ellerinin arasında,  dumanı üstünde, buram buram tarçın kokuları yayılan büyük bir fincan salep mesela...nasıl olur...Bence çok güzel olur olmasına da, güzel bir salep yapmak için güzel bir salep tozuna ihtiyaç var. Bunun için çok araştırma yaptım ama tam bir salep tozu bulamadım. Hepsinin üstünde doğala özdeş salep aroması yazıyor. Bunun için de birkaç yıl önce bulduğum ve diğerlerine göre daha iyi olan bir salep tarifi vermek istiyorum size, içinde salep olmayan salep tarifi...İçinde ne olduğunu bilerek içmek bana huzur veriyor. Eh gerçek salebi de bulduğumuz zaman afiyetle içeriz artık. Ama bu tarifi denemenizi istiyorum, soğuk kış günlerinde sıcak bir içecek olarak ben çok seviyorum.

MALZEMELER


1 yemek kaşığı nişasta


2 yemek kaşığı şeker ( çok şekerli istemezseniz 1 yemek kaşığı yeterli geliyor )


1 yemek kaşığı sakız reçeli ( ya da 1 top damla sakızı ya da 1 tane damla sakızlı sakız )


2 su bardağı süt


Bütün hepsini çırpma teli ile karıştırarak 2-3 dk kaynatın. Tamamdır...


Eğer iyi bir salep tozunuz varsa 1 yemek kaşığı ilave edin...o zaman tam bir salep olur.



Üstüne de tarçın...


Şöyle fincanın etrafını da tutun ve ellerinizi ısıta ısıta için...





AFİYET OLSUN



7 yorum:

  1. Afiyet şeker olsun :) kokusu burnumda şimdi gidip toz halinden kendime yapayım bari :)

    YanıtlaSil
  2. AFİYET OLSUN
    ben akşam kaynar suya salep tozu kattım üzerine de tarçın
    çok da güzel oldu
    bu tarif de eminim çok lezzetlidir
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. sıcak sıcak miss gibi ,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ben geldim salepten içtim eline sağlık canım:))))

    YanıtlaSil
  5. Birkaç gündür boğaz ağrısı çekiyorum , ne iyi gelir şimdi .
    El örgüsü servise bayıldım , sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Kış dendiğinde akla ilk gelen sahleptir gerçekten. Mis gibi kokusu buraya kadar geldi sanki :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...