01 Kasım 2017

PATLICAN BALIĞI





Sofrada gördükleri zaman balık mı kızarttın sorusunu cevaplamak zorunda kalabilirsiniz... Adı bu yüzden patlıcan balığı...

İlk gördüğüm zaman tadı nasıl olur acaba dedim ve yapmaya cesaret edemedim ama son zamanlarda bir çok kişinin yaptığını görünce ben de denemek istedim. Ve şimdi bu tarifi paylaşanlara teşekkür ediyorum. Sanırım bundan sonra severek yapacağım tarifler arasında olacak.

Yapımı da bir o kadar basit...

Patlıcanları ister tamamen soyun ister şeritler halinde... Ben şeritler halinde soydum. Ve uzunlamasına dörde kesin.

Sonra biraz yumuşayıncaya kadar haşlayın. Haşladıktan sonra havlu kağıt üzerinde fazla suyunu alarak soğutun.



Uzun ve derin bir kabın içine bir yumurtanın sarısını koyun ve çırpın. İki patlıcan için bir yumurtanın sarısı yeterli geldi. Patlıcan sayısına göre yumurta sayısını arttırabilirsiniz. Bir başka uzun ve derin bir kabın içine yeteri miktarda mısır unu ve tuz ilave ederek karıştırın. Normal un da kullanabilirsiniz. Böyle kızartmalarda lezzetini sevdiğim için mısır unu kullandım. İsterseniz mısır ununa tuz dışında başka baharatlar da ekleyebilirsiniz... Karabiber, kırmızı biber...

Soğuyan patlıcanları önce yumurta sarısına sonra da mısır ununa bulayarak derin bir kızartma tenceresinde bol yağda pembeleşene kadar kızartın.

Ve patlıcan balıklarınızı hazırladığınız sarımsaklı yoğurt ile servis yapın...



AFİYET OLSUN



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...