01 Temmuz 2017

PATATESLİ KOL BÖREĞİ





Arda`nın Mutfağı tariflerinden bir tarif daha. Çok güzel bir börek oldu. Teşekkürler Arda...


Yapması zahmetli olmayan, kısa sürede yapılabilen bir börek olması beni mutlu etti. 


İçine istediğiniz başka malzemeler de koyabilirsiniz. Ama patatesli olunca lezzeti daha bir başka oluyor.


MALZEMELER


Hamuru için;


1 adet yumurta

1 yemek kaşığı üzüm sirkesi

½ su bardağı sıvı yağ

1 tatlı kaşığı tuz

1 + ¼ su bardağı su

5 su bardağı un ( yaklaşık )


Arasına sürmek için;


100 g eritilmiş tereyağ


İç harcı için;


4-5 tane rendelenmiş orta boy patates


2 tane rendelenmiş kuru soğan


Tuz, karabiber, kimyon, kırmızı pul biber


Un hariç diğer malzemeleri iyice karıştırıp unu yavaş yavaş ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayın ve yarım saat dinlenmeye bırakın.


Hamur dinlenirken patatesleri ve soğanı rendeleyip baharatları karıştırarak iç malzemeyi hazırlayabilirsiniz. Ben sadece patates ve soğan kullandım. Asıl tarifte kıyma da var. Patates ve soğanı hiç kavurmadan çiğ olarak kullandım. Eğer kıymalı yapmak isterseniz malzemeleri kavurmanız daha iyi olur.


Hamurunuz dinlendikten sonra 16 bezeye ayırın. Her birini orta boy tabak büyüklüğünde açın. Dört tanesini üst üste koyarak 4 tane 4`lü grup yapın. Her bir yufkanın arasına erimiş tereyağ sürün. En üsttekilere sürmeyin.



Her bir 4`lü grubu oklava ile açın. Ben yuvarlak olarak açtım. Açtığınız yufka çok ince olmasın. Ortadan ikiye bölün. Kenarlarına patatesli iç malzemeden bir miktar koyun ve yuvarladıktan sonra rulo şeklinde sarın ve tepsinin ortasına yerleştirin. Diğer yaptığınız yufkaları da yuvarlayın ve rulo yaptığınız ilk yufkanın etrafına sarın.


Kalan tereyağını böreğin üstüne sürün ve 200 dereceye ısınmış fırında üstü kızarana kadar pişirin.


Ilık ılık servis yapın...






AFİYET OLSUN




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...