23 Haziran 2016

BİSKÜVİLİ PASTA




Ne kadar eskidir bu pasta... Çocukluğun lezzetidir... Az malzeme ile güzel bir tat kalır damaklarda...

Bir zamanlar çok yapardım ama yıllar var ki yapmamışım. Neden bu kadar uzun bir süre yapmamışım bilmiyorum. Bazen oluyor böyle ve çok şaşırıyorum. Unutuyorum sanırım... Ama fena da olmuyor, yeni bir tarif bulmuş gibi seviniyorum.



MALZEMELER

4 su bardağı süt

½ su bardağı şeker

2 tane yumurta

4 yemek kaşığı nişasta

3 yemek kaşığı kakao

2 paket vanilya

3 yemek kaşığı krema

Ve

Yeteri kadar pötibör ( petits- beurre ) bisküvi, hem sade hem de kakaolu

Vanilya ve krema hariç bütün malzemeleri bir tencerede karıştırın ve karıştırmaya devam ederek kaynayana kadar pişirin. Kaynayınca ocaktan alın ve ara ara karıştırarak ılımasını bekleyin. Vanilya ve kremayı da ilave ederek iyice karıştırın.


Bundan sonra yapmanız gereken çok kolay. Bisküvileri istediğiniz şekilde dizip aralarına hazırladığınız kremayı sürmek...

Bisküvileri kremaya batırıp bir sade bir kakaolu olmak üzere ard arda dizebilirsiniz. Sonra üstünü krema ile kaplayıp, süsleyebilirsiniz. Bu şekilde hazırlarsanız pastanızı yan yan dilimleyin, böylece farklı bir sunum hazırlamış olursunuz.


Ya da dikdörtgen veya kare servis kaplarını kullanabilirsiniz. Alt tabana bisküvileri dizip üstlerine krema ve sonra bir sıra daha bisküvi ve üstlerine krema ile hazırlayıp, karelere bölebilirsiniz. Bisküvi katını dilediğiniz miktarda yapabilirsiniz. En üstünü krema ile kaplayarak istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz...

Farklı şekiller vermek sizin elinizde...

Soğuyana kadar dolapta beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.




AFİYET OLSUN





3 yorum:

  1. Benim de çocukluğumun pastası... Ne kadar eskilere götürdünüz beni ;)
    Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  2. Mutfağa meraklı kız çocuklarının ilk denedikleri tariflerden. Ne güzel günlerdi. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bu tarifi çok görmüştüm yapmak nasip olmadı :( En kısa sürede yapmam lazım ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...