10 Kasım 2015

BENİ GÖRMEK DEMEK...



Atatürk` ün, başucundaki  Afet`e  ``Her şeyi bırakalım, oraya, ormanlara gidelim.`` dediği tablo… O` na doğduğu Rumeli topraklarını hatırlatan Dört Mevsim tablosu… son günlerinde yatmak zorunda kaldığı yatağından sürekli baktığı tablo... en çok da çocukluğunu özlemişti belki de bir çok şeyi sığdırdığı hayatında ...

Bak daha gelmedi O`nun gibisi...

Okuduklarına, yaşadıklarına, aldığı kararlara, başarılarına, duruşuna, dünya liderlerinin O`na olan tutumuna, insanlara olan ilgisine, kıyafetlerine... bakıyorum işte her yönüyle ve öğrendikce daha da hayran oluyorum...

`` Az zamanda çok ve büyük işler yaptık``  demiş  ya 10. Yıl Nutku` nda... ölmek üzere olan hasta bir milletin, bir ulusun yeniden dirilişinin baş aktörüdür O...

Bir amaç uğrunda kararlı adımlarla yürümüş ve yürütmüş şimdilerde bizim okuduğumuz tarihin zorlu yollarında... aynı zamanda içinde yaşadığımız bugünleri de düşünmüş...

Büyük Atatürk`ten Küçük Öykülerde anlatılır;

10 Ağustos 1929...

Herkes kaygı ve merak içindeydi. Çünkü Atatürk, bir rahatsızlığından dolayı halkın önüne bir süre çıkamamıştı... 

Atatürk Fethi Okyar`ın evine konuk olarak gidiyor ve bunu haber alan halk O` nu görmek ve sesini duymak için evin önüne toplanarak caddeyi dolduruyor.  

Balkona çıkıp kalabalığı gören Atatürk `` Benim için zahmet ediyorsunuz``  diyerek, tarihin o zorlu günlerinden taaa bu günlerdeki bizlere kadar ulaşan o ünlü sözünü söylüyor;

`` Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız, bu yeterlidir.``








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...