23 Eylül 2015

LİMONATA




Güzel bir limonata içmenin keyfi…hele bir de yaz mevsiminin sıcak günlerindeysek…


Bu nedenle limonata yapmak isteğinden dolayı bir kaç denemem olmuştur ama pastane limonataları gibi bir lezzet elde edememişimdir. Sonunda da limonata yapmaktan vazgeçmiştim…


Ve bu tarifi uzun zamandan beri bir çok blogda görüp olur mu acaba diyerek denemeyi ertelemiştim…


Şimdi neden bu kadar geç denediğim için pişmanım. Benim gibi hala denemeyenler varsa hemen denesinler…eminim çok memnun kalacaksınız…


Her yerde aynı tarif var, kolaylıkla tarifi bulabilirsiniz…tarifi yazan herkese teşekkür ediyorum…


Yapılışı çok ama çok basit…


MALZEMELER


1 tane portakal


1 tane limon


1 su bardağı toz şeker


1 tatlı kaşığı limon tuzu


3 litre su


Portakal ve limonu derin dondurucuda dondurun ve dondurucudan çıkardıktan 10 dakika sonra ufak parçalara keserek şekerle birlikte blendıra koyun, portakal ve limon ufak parçalara ayrılana kadar blendırı çalıştırın.


Geniş bir kaba 3 litre su koyun, blendırdan geçirdiğiniz portakal, limon ve şeker karışımını suyun içine ilave edin, limon tuzunu da katın ve karıştırın. Sonra elde ettiğiniz bu karışımı tülbentten süzerek bir sürahiye aktarın.


Bu kadar basit ve bu kadar kısa sürede hem rengi güzel hem de lezzeti güzel bir limonata hazırlamış oluyorsunuz...



Bu ölçüler asıl tarifte olduğu gibi...ama ben biraz değiştiriyorum...şekerini ¾ su bardağı kullanıyorum, suyunu 2,5 litre yapıyorum ve bazen de 2 limon ve 1 portakal kullanıyorum...ve ben limon tuzu da kullanmıyorum...yani siz de tadını zevkinize göre miktarlarda ufak değişiklikler yaparak ayarlayabilirsiniz...


Ve artık derin dondurucuda her zaman portakal ve limonum hazır bekliyor...


Benden söylemesi...belki bayramda da ikram edersiniz misafirlerinize...




AFİYET OLSUN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...