30 Mart 2015

ETLİ KURU FASULYE VE BUĞDAYLI PİLAV






Mutfağımızın en temel yemeklerinden...yanına da pilav...bir öğün tamamdır...


Kuru fasulyenin cinsi önemli tabii...çabuk pişmesi, lezetli olması gibi...


En temel şekilde yapıyorum ben, en basit haliyle...soğanları kuşbaşı etlerle sıvı yağda biraz kavurduktan sonra biber salçası ve domates salçası ilave ediyorum. Akşamdan ıslattığım fasulyeleri de ekledikten sonra tuz ve su ilavesi ile düdüklüde pişiriyorum. Üstünü geçecek kadar su eklemem yeterli oluyor.


Bu tarif en basit ama en lezzetli olanı gibi geliyor bana...içine ilave edilen malzemelerin miktarı tamamen sizin zevkinize kalmış...pastırmalı da yapılır, bol acılı da ve hepsi de yakışır kuru fasulyeye...



Ve bir de pilav olmalı yanında...pirinç pilavı ya da bulgur...ya da benim yaptığım gibi buğdaylı ya da bulgurlu pirinç pilavı...




AFİYET OLSUN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...