05 Mart 2014

DANTELİN MODASI GEÇMEZ...





Modası geçti artık bu dantellerin, bunlara gerek yok deriz ama dantelin modası geçmez...belki bir yerlere kaldırılır, uzun bir süre ortalıklarda olması istenmez, başka örtü türlerine yöneliriz ama aklımızın bir köşesinde vardır hep...

Yaşadığımız dönem ve içinde bulunduğumuz yaş da etkili bu konuda...


Küçüklüğümde danteli annemin elinde görürdüm hep, mutlaka bir şeyler olurdu elinde tığla ördüğü...şişlerle kazak örmediği zamanlarda...70’ lerin sonu ve 80’ lerden bahsediyorum tabii…o zamanlar bu el işlerini yapmayan, yapamayan yoktu sanırım, mecburiyetti...kışın kazaklar örülürdü model model, konfeksiyon daha yeni yeni başlıyordu. Ve evleri dekore etmek için ya da örtü amaçlı kullanmak için de danteller. Kalın iplerle örülürdü renk renk, ince iplerle de beyaz ya da krem. Ağ ipini sıkca duyardım o zamanlar ve çile halinde satılırdı. Bir çok model olurdu ama insanların elinde şimdiki gibi model kitabı ya da sosyal paylaşım ağlarında olduğu gibi model paylaşılan yerler yoktu. Hatta modeller o kadar kıymetli olurdu ki bazen istediğiniz modeli alamazdınız, sır gibi saklarlardı...


Sonra bu örtüleri yıllarca telefonların, televizyonların, buzdolaplarının, koltukların  ya da herhangi bir dolabın üstünde gördük ve gözümüz arar oldu...

Annem yıllarca ördü...ben de...boş zamanlarımda elime alacağım bir dantelim olmuştur mutlaka...

Ve yapıldığı zaman takım yapılırdı...

Ben de ilk zamanlarda kullandım...vitrinlerde çok kullanılırdı, ucu sarkıtılırdı...masalar da, mutfak raflarında...çeşit çeşit, renk renk...



Sonra...90’ ların sonlarına doğru dantelsiz koltuklar ve televizyonlar göze batmamaya başladı ve aksine hoşumuza gitti...belki de sıkılmıştık dantel kullanmaktan ve ben de kaldırdım bütün dantelleri. Bütün emekleri bir anda kapalı kutulara koyup kaldırdım.

Ama son 7-8 yıldır yine rahat durmuyorum, dantel görmek istiyorum bir yerlerde, öyle her yerde takım olarak değil, tek tek ve farklı renklerde...bir kenara kaldırdığım dantellerime bakıp onları yaptığım zamanları düşünmek ve hatırlamak istiyorum...

Ve görüyorum ki insanlar yavaş yavaş çıkarıyorlar kaldırdıklarını...yeniden görmek istiyorlar emeklerini, anılarını ve o günleri...vintage diyorlar retro diyorlar ve bir yerlere bir dantel parçası iliştiriveriyorlar.


Geçmez işte dantelin modası...

Yenilerini yapar oldum...


Kimi zaman pembe, kimi zaman kırmızı...gönlünüz nasıl isterse...o an hangi renge eliniz giderse...illa büyük büyük olması gerekmez, yapın ve koyuverin bir yerlere...baktıkca gülümseyin...








8 yorum:

  1. Yes! Ben zaten biliyordum öyle takım yapmanın gerekmediğini (tembele iş buyur sana akıl öğretsingillerden olduğum için). Bak böyle tek tek renk renk ne güzel!

    YanıtlaSil
  2. Bende dantel yapmayı çok sevenlerdenim terapi gibi çokta hoş oluyor ellerinize sağlık bir iki modeli izniniz olursa yapabilirim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzin ne demek...kesinlikle alabilirsiniz, ben de paylaşanlardan aldım zaten...şimdiden kolay gelsin...

      Sil
  3. dantel güzel. renkli olması dahada güzel bence. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. O kadar güzel anlatmışsınız ki,hey gidi günler hey diyesim geldi,keşke eski güzel günlere dönebilsek,şimdi ise al at modunda tüketen toplum olduk maalesef...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...