02 Aralık 2013

BUĞDAYLI PIRASA






Pırasa olmadan kış olmaz...her mevsimin gözde bir meyvesi sebzesi olur ya...pırasa da öyle işte, kışın gözde sebzelerinden bir tanesi...


En sık pişirdiğim yemeklerden zeytinyağlı pırasa. Bazen salçalı, bazen salçasız, bol limonlu...


Portakal suyu   ile pişirmeyi denediniz mi hiç...deneyin derim, farklı bir lezzet çıkıyor ortaya.




Kış uzun, pırasa da çok pişecek mutfaklarımızda, bu nedenle farklı farklı tarifleri denemek de fayda var.


Buğdayı özellikle kışın daha çok kullanıyorum, hem besleyici hem de kış sebzelerine daha çok yakışıyor gibi geliyor bana. Bu nedenle de buğdayı bir de pırasada denemenizi istedim.


Aslında yazdığım bir tarif ama bazen ufak ufak hatırlatmalar yapmak hoşuma gidiyor...


MALZEMELER


½ kg pırasa


3 tane orta boy havuç


2 yemek kaşığı zeytinyağ


2 tane portakalın suyu


½ çay bardağı yarı pişmiş buğday


Yeteri kadar tuz




Zeytinyağını tencereye koyun ve ufak doğradığınız pırasaları ve havuçları ilave edin, çok fazla kavurmadan şöyle bir karıştırın. Tuzunu, buğdayını ve portakal suyunu ilave edin. Su miktarını pırasaların üstünü geçmeyecek şekilde su ilavesi ile ayarlayın ve tencerenin ağzını kapatın. Kaynayana kadar yüksek ateşte daha sonra da kısık ateşte yavaş yavaş pişirin.




AFİYET OLSUN



5 yorum:

  1. Ne kadar güzel gözüküyor. Bütün kış yiyeceğimize göre dediğiniz doğru bıkmamak için değişik şekillerde pişirmek gerek. Portakal suyu ilginç kerevizden sonra pırasaya da yakıştı demek. Tam buğday nasıl pişecek diye düşünürken yarı pişmiş demişsiniz son anda gördüm. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Buğdayda çok yakışmıştır eminim,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Bence çok lezzetli bir birliktelik; portakal ve pırasanınki.Buğdaysa denenmeli mutlaka.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. pırasaaa
    hah hah hah
    bu öğlen arkadaşım ofise geitrmiş öğle yemeği için teklif etti
    ben ise burun kıvırdım
    soğan yemeği yemem diye :)))
    ellerine sağlık
    ama yukarıdaki öyle lezzetli görüüyor ki, çok pişman oldum şimdi yemediğimize
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Pırasayı çok severim ama buğdaylı ve portakallı denemedim. Okuyunca çok iyi bir fikir olduğunu düşündüm. Buğdayı çok severim zaten. İlk pırasa böyle yapılacak. :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...