27 Temmuz 2013

KABAK KALYE





Zeytinyağlı kabak...


Kalye kelimesini ilk duyduğumda çok değişik gelmişti. Etsiz pişmiş sebze yemekleri demek olduğunu öğrendim ve aslında her zaman yaptığım bir yemek türü olduğunu gördüm....genelde sebzeleri etsiz pişirmeyi tercih ederim...


Kabağın her halini severiz, bu nedenle kurtarıcı bir sebzedir.


Yaz mevsiminin vazgeçilmez sebzesi...dolması, zeytinyağlısı, sarımsaklı yoğurt ile salatası...


MALZEMELER


3-4 tane kabak


2 yemek kaşığı zeytinyağ


1 büyük soğan


3 tane domates


5-6 diş sarımsak


Ve


Dereotu


Zeytinyağını koyduğunuz tencereye soğanları ince ince doğrayıp ilave edin. Sonra da domatesleri , sarımsakları, iri dilimler halinde doğradığınız kabakları, tuzunu ve şekerini de ilave ettikten sonra tencerenin ağzını kapatıp kısık ateşte yavaş yavaş pişirin.

Piştikten sonra dereotu ile servis yapabilirsiniz...




AFİYET OLSUN



10 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,çok güzel olur..Tam yaz yemeği..

    YanıtlaSil
  2. bende bugün yapayım bundan bakalım hiç yapmadım zeytinyağlı fasulye gibiymiş tarifi

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. çook hoş bir sunum..Ellerine sağlık..:)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik nefis görünüyor♥

    YanıtlaSil
  6. evdekilere yediremesem de ben çok severim,eline sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  7. Eline saglik, cok lezzetli gorunuyor. Donunce bundan da istiyorum! Bu arada donene kadar et yememeye karar verdim.

    YanıtlaSil
  8. Kalyenin bu anlama geldiğini bilmiyordum...
    Demek ki bende sık sık kalye yapıyormuşum :))
    Kabağı her şekilde bayıla bayıla yerim...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. Kabağın ehr halini çoks everim.
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...