16 Nisan 2013

FIRINDA KIYMALI MAKARNA







Makarnanın kepekli olanlarını denemişsinizdir, ne zamandır ben de kullanıyorum. Daha lezzetli gibi geliyor. Fırın makarna için de kepekli makarnayı tercih ettim. Rengi  bu nedenle biraz esmer oldu.


Baharat olarak muskat ve kişniş kullanmanızı tavsiye ederim. Hoş ve aromalı kokular her ikisi de...


Eğer sevmiyorsanız bu baharatları sadece tuz ve karabiber de kullanabilirsiniz ya da sevdiğiniz bir başka baharatı ilave edebilirsiniz.




MALZEMELER


1 paket çubuk makarna ( farklı bir makarna çeşidi de olabilir, ben yarı kepekli çubuk makarna kullandım)


3 tane yumurta


1 çay bardağı süt


1 su bardağı rendelenmiş kaşar ( yarısı üstüne dökmek için )


Tuz, muskat, kişniş, karabiber


125 g kıyma


1 orta boy kuru soğan


2 yemek kaşığı sıvıyağ


Önce makarnaları yumuşayıncaya kadar haşlayın ve süzün.


Bir tavada ufak ufak doğradığınız soğanları ve kıymayı sıvıyağ ile kavurun, çok fazla kavurmanıza gerek yok, kıymanın rengi dönene kadar.


3 tane yumurtayı sütle birlikte güzelce çırpın ve baharatlarını ilave edip iyice karıştırın. Sonra makarnayı, soğanlı kıyma karışımını ve en son olarak da rendelenmiş kaşar peynirinin yarısını ilave edip karıştırın ve düz bir fırın kabının içine koyun. Üstüne kaşar peynirlerinin kalan diğer yarısını da ilave edin ve 180 dereceye ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin.

Eğer bol peynirli ve kıymalı olsun derseniz, kaşar peyniri ve kıyma miktarlarını arttırabilirsiniz...





AFİYET OLSUN



11 yorum:

  1. Nefis olmuş,nefis..Ama tamda ben diyetteyken olmadı..gözümm kaldı..ellerine sağlık canım..Tabağının rengine bayıldım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Makarna bence börek olma modeline doğru gitmiş çok güzel olmuş her modeli sevilerek yenilir bu makarnanın eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor Şule'ciğim....
    İçerik olarakda bence çok güzel.
    Deneyeceğim kesinlikle.
    Kepekli makarnayı bende çok severim.
    ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. İsim karışıklığı için çok özür dilerim.
    Bu durum benim günlük hayatımda da sıkça karşılaştığım bir durum:)
    Bu huyumu buraya taşımış oldum sanırım:)
    Tekrar çok özür diiyorum canım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Heyyfi hiç önemli değil, hepimiz yapıyoruz, olur böyle :))
      Mutluluklar...

      Sil
  5. tabaklar myhteşem görünüm muhteşem:)

    YanıtlaSil
  6. Hem makarna hemde fırında çok severim çokta nefis görünüyor eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. isyanlardayım ,çocuklarım kıyma yemiyor ,ne güzel olurdu bu ....ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık canım nefis:)))

    YanıtlaSil
  9. Kepekli,keğeksiz farketmez,makarananın ehr halini afiyetle yerim.
    Ellerine sağlık canım.
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...