12 Mart 2013

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ






Kış bitmeden, yaz başlamadan zeytinyağlı kereviz için son zamanlar. Yaz gelince malum kışın çok yediğimiz bazı sebzelerden uzaklaşıyoruz. Ama kereviz biraz farklı galiba diğer sebzelerden. Kereviz ile salata da yapılabiliyor, bu yüzden bulabildiğimiz her fırsatta sanırım değerlendiriyoruz. Ben çorbalarda da kullanıyorum.


Ama kereviz keskin ve farkedilir kokusu ile bir çok kişi tarafından sevilmiyor sanırım. Bu nedenle de her mutfağa girmiyor. Ben seviyorum, çok sık olmasa da arada bir yaparak evdekilerin az da olsa yemesini sağlamak hoşuma gidiyor. Faydalarını da yabana atmamak lazım.


İlk zamanlarda patates ile karışık yemeğini yaparak yedirmeye ve sevdirmeye çalıştığım bile olmuştur ama pek başarılı olamamıştım bu yöntemle, hatta patatese bile farklı gözle bakılmıştı bir ara. Yanlış bir yöntem olduğunu geçte olsa farkettim...sonra da hiç bir şeye karıştırmadan sade haliyle sofralara getirir oldum ve şimdilerde burun kıvırmadan tadına bakılıyor, biraz biraz da sevilmeye başlandı sanırım...


İşte en sade haliyle zeytinyağlı kereviz;




MALZEMELER


1 tane orta boy kereviz ( iri iri dilimlenmiş )


4-5 tane havuç ( yuvarlak dilimlenmiş )


1 tane kuru soğan


2 yemek kaşığı zeytinyağ


2 tane portakalın ve ½ limonun suyu


1 çay kaşığı şeker


Tuz


Bir tutam maydanoz ya da dereotu


Tencereye zeytinyağını koyun, üstüne ince dilimlediğiniz soğanları yerleştirin, üstüne kerevizleri ve havuçları yerleştirdikten sonra şekeri ve tuzu ilave edin. Portakal ve limon suyunu  da koyun ve üstünü geçmeyecek şekilde su ilave edin. Tencerenin ağzını kapatın. Yüksek ateşte kaynamaya başladıktan sonra en kısık ateşe alın ve yavaş yavaş pişirin. Servis yaparken üzerine biraz daha zeytinyağı gezdirebilirsiniz ve  maydanoz ile süsleyebilirsiniz, dereotu da hoş bir lezzet veriyor...




AFİYET OLSUN



24 yorum:

  1. Bende küçükken hiç sevmezdim kerevizi
    Büyüyünce kereviz aşığı oldum çıktım zeytinyağlısı,salatası,çorbası
    Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zamanla bazı tatlar seviliyor sanırım...
      çok teşekkürler...

      Sil
  2. Kizim tam bir kereviz asigi bayiliriz ailece. Ellerine saglik canim goruntude nefis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kerevizin seviliyor olması çok güzel, çok teşekkürler...

      Sil
  3. Ellerine sağlık,ben de bu gün kereviz pişirdim.Zeytin yağlılara bayılırım ,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size de afiyet olsun...çok teşekkürler...

      Sil
  4. Herkes sevmez ama ben bayılırım..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de, sevenlere afiyet olsun...çok teşekkürler...

      Sil
  5. kerevizi ben de çok severim. aynen bu şekilde pişiririm ama içine kereviz kadar ayva da ilave ederim. tadından yenmez tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de deneyeceğim, çok teşekkür ederim...

      Sil
  6. kerevizin son demleri artık bitiyor yemeli bol bol eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yiyebildiğimiz kadar yemeli...çok teşekkürler...

      Sil
  7. en sağlıklısından bir tarif olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, çok hafif bir yemek oluyor...

      Sil
  8. Eline sağlık nefis olmuş çok seviyorum kerevizin her türlüsünü:)

    YanıtlaSil
  9. kerevizin en sevdiğim halidir. En çok bu şekilde yaparım ve severim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman bir tabak da sana gönderiyorum, afiyet olsun...çok teşekkürler...

      Sil
  10. Harika bir blog. Tarifler muhteşem. Kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, ben de sizi büyük bir zevkle takip ediyorum...

      Sil
  11. Merhaba arkadasim:)

    Yine harika tariflerinden biri, ellerine saglik.

    Yogunliktan dolayi uzun sure blogumla ilgilenemedim ve mimi kacirmisim kusura bakma..
    Hersey yolunda hamdolsun...

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herşeyin yolunda olduğuna çok sevindim...
      çok çok teşekkürler...

      Sil
  12. Bende çoks everim ama ev halkına yediremiyorum.
    Arada kendim için yapıyorum.
    Ellerine sğalık canım.
    Nefissss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev halkı sevmiyorsa problem oluyor böyle güzel lezzetler...kendimize yapmayı da ihmal etmeyelim, afiyet olsun...
      çok teşekkür ederim...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...