18 Aralık 2012

KABAK TATLISI





En çok  rengine bayılırım balkabağının, kavuniçi ya da turuncu nasıl derseniz ama canalıcı, kendi kendine oluşuvermiş o güzelim rengiyle birlikte. Şekerle kaynayınca da daha bir canlanıp pırıl pırıl parlıyor. Uygun balkabağını da bulduysanız eğer yılın son günlerinde belki de yeni yılı karşılarken yiyebileceğiniz en güzel tatlı size, üstüne de ceviz...



MALZEMELER


1 kg balkabağı


1,5 su bardağı toz şeker


3-4 tane karanfil


1 su baradağı ceviz


Kabakları uygun boyutlarda dilimledikten sonra üstüne şekeri ilave edin, karanfil tanelerini de atın, tencerenin ağzını kapatın  ve bir müddet beklemeye alın, kendi suyunu bırakması için bir gece önceden bekletenler de var ama ben bir-iki saat bekletiyorum. Hiç su ilave etmeden pişirmeye başlayın, ilk kaynamadan sonra kısık ateşte şekerle kabak özleşene kadar ve kabak yumuşak bir kıvam alana kadar yavaş yavaş pişirin. Bazı kabakların cinsinden olsa gerek suyunu bırakmayabilir o zaman da azar azar su ilave edebilirsiniz.


Karanfil tanelerini ben ilk kez denedim,çok da beğendim, hafif hafif karanfil tadını hissetmek hiç de fena olmuyor. Sevmiyorsanız siz ilave etmeyin.


Eğer daha yoğun ve karamelize tatları seviyorsanız, piştikten sonra 180 derecelik fırında üstü hafif kızarana kadar pişirmeye devam edebilirsiniz.

Yok ben böyle seviyorum diyorsanız piştikten sonra ocaktan alarak soğumaya bırakın ve sonra servis tabağına alın. Ben 1 su bardağı ceviz dedim siz istediğiniz miktarda ceviz ile kabak tatlınızı süsleyin. Seviyorsanız bolca ilave edebilirsiniz.




AFİYET OLSUN



8 yorum:

  1. sizikinin rengide muhteşem gözüküyor
    ellerinize sağlık
    çok severim

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor,karanfil kokusunu çokta severim deneyeceğim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. bayılırım bayılırım,eline sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık,lezzetli görünüyor. Biz de ailecek balkabağı tatlısını bol cevizli ve hindistan cevizli çok severiz. Biz göçmen olduğumuz için balkabağı böreğini de çok severiz. Üstelik balkabağını o kadar severiz ki, bu sene bahçemizde bol bol kocaman ve de çeşit çeşit balkabağı türleri yetiştirdik. Şu anda stok yapmış durumdayım. Benden keyiflisi yoktur.:)))

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor...
    canım ellerine sağlık...
    ben hiç yapmadım :((
    genelde annem yapar, ben yerim :))

    YanıtlaSil
  6. Bayılırım bu tatlıya. Bir kez yaptım ama bazı yerleri şekeri almamıştı ve kötü olmuştu. Birde böyle deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Karanfil tatlılara hrika oluyor,bende kabağa kulanırım,eline sağlık canım ,nefis olmuş..

    YanıtlaSil
  8. Çok lezzetli görünüyor.
    Önce seyredip sonra yemek gerekir:))
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...