11 Aralık 2012

DOMATESLİ BROKOLİ ÇORBASI






MALZEMELER

500 g brokoli

4 tane domates

2 yemek kaşığı sıvıyağ

2 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı biber salçası

4 su bardağı su

Tuz, karabiber, kırmızıbiber

Brokoli ve domatesleri üstlerini geçecek kadar suyla yumuşayıncaya kadar haşlayın ve blendırdan geçirin.

Sonra bir tencerede yağı ve unu hafifce kavurun ama çok fazla değil, 2 bardak su ile salçayı ilave edin ve çırpma teli ile sürekli karıştırın, dibi tutmasın ve topaklanmasın. Blendırdan geçirdiğiniz domates ve brokoli karışımını ve geri kalan 2 bardak suyu da karıştırarak ilave ettikten sonra kaynayana kadar karıştırmaya devam edin. Kaynadıktan sonra kısık ateşte özleşene kadar pişirin. Tuzunu da ilave edin. Su miktarını kendiniz ayarlayabilirsiniz, eğer sulu bir çorba seviyorsanız biraz daha su ilave edebilirsiniz ya da koyu bir çorba seviyorsanız daha fazla kaynatabilirsiniz, bu size kalmış.

Ben genelde sıvı yağ kullanıyorum, siz tereyağ seviyorsanız tereyağlı da yapabilirsiniz.

Servis yaparken de kıtır ekmek kullanabilir, karabiber ve kırmızıbiber de ilave edebilirsiniz.

Biraz da acı olursa bence daha da hoş bir lezzet ortaya çıkıyor...



AFİYET OLSUN






6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık ,bu soğuk kış günlerinde sıcacık bir lezzet,ben de bugün brokoli çorbası yapmıştım ama sizinki değişik bir tarif olmuş en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. Hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  2. hava soğuk sıcacık çorbaları hiç atlamıyorum hemen alıyorum kafama yapmak üzere elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. bu soğukta ne gider ama ..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım...
    denemek lazım...

    YanıtlaSil
  5. Yine çok sağlıklı ve lezzetli olduğunu düşündüğüm bir çorba tarifi. Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. brokoli çorbasını çok severim ama domatesli hiç denemedim
    ellerine sağlık canım sunumu çok güzel olmuş eminim tadıda nefistir

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...