10 Aralık 2012

2013 QUİNOA YILI





Asıl olarak Güney Amerika`da yetişen mucizevi bir tahıl ürünü. Bulgur ve pirincin en büyük alternatifi. Daha önce de bahsetmiştim. Birleşmiş Milletlerin 2013 yılını quinoa ( kinoa ) yılı ilan ettiğini öğrenince bir kere daha hatırlatmak istedim.

Uzun bir süreden beri mutfağımda yerini alan bir besin maddesi oldu quinoa, pişirmeden 1 saat önce suda ıslattıktan sonra pirinç gibi, akan suyun altında yıkayın ve 1 ölçü quinoayı 2 ölçü su ile kısık ateşte pişirin. Çabuk pişiyor, hatta ben suda bekletmiyorum bile ve sonra istediğim şekilde kullanıyorum. Haşlama suyunun da fazlasını çorbalarda kullanabilirsiniz, çünkü faydalı kısım suya geçiyor. Haşlanmış sade hali böyle, salataların üstüne ilave edilerek de kullanılabilir...



Kısır da yapabilirsiniz, pilavını da, yaptıklarım için buraya ve buraya bakabilirsiniz.

İnkalar`a kadar uzanan bir tarihi var ve İnkalar bu ürüne ``tahıl ana`` diyorlarmış. 7000 yıldır bilinen ama besin değeri son yıllarda keşfedilmiş bir ürün. NASA tarafından astronotların beslenmesinde kullanılan önemli bir besin.

İçerisinde tüm aminoasitleri bulunduran yüksek kaliteli protein kaynağı. %18 oranındaki protein ile neredeyse etle yarışıyor.

Yüksek  oranda demir içeriyor, bu nedenle  vejeteryan beslenenler için değerli bir besin.

Gluten içermediği için çölyak hastaları için uygun bir besin.

Kalsiyum oranı çok çok yüksek.

Az yağlı ve kolesterol içermiyor.

Lif oranı yüksek olduğu için bağırsak sağlığına yardımcı.

A, B, C, D, E ve K vitaminlerini içeriyor.









8 yorum:

  1. Hiç pişirmedim,ama en kısa zamanda pişireceğim...Çok merak ettim..Nerelerde bulabiliriz acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marketlerde pirinç, bulgur reyonlarında satılıyor buralarda, yani Cenevre`de. Sanırım Türkiye`de de var artık, marketlerde bulabilirsin diye tahmin ediyorum...

      Sil
  2. Sevgili meslektaşım, bu bilmediğim bir bakliyat. Sanırım bakliyat diyebilirim. Ama hakkında yazdıkların, benim gibi beslenmesine çok dikkat eden biri için, hemen ilgi alanıma girdi. Salatası, çorbası, herşeyi yapılabilir gerçekten. Verdiğin linkede girip bakacağım. Ama önce Türkiye'de bulup bulamayacağımı araştıracağım.
    Bu değerli bilgi için çok teşekkür ederim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bence de bir çeşit bakliyat, hem de herşeye yakışıyor, ben sade haşlanmış olarak yoğurtla bile tüketiyorum...sanırım Türkiye`de de var, artık popüler olmaya başladı, kesinlikle Türkiye`ye de gelir, sağlıklı günler...

      Sil
    2. İstanbul için söylüyorum bir tek Macro Center larda var ama çok pahalı. Açıkca söylemek gerekirse ben bir yerde yedim ve tamamen hayalkırıklığı idi. :(( Güzelim bulgurlarımız ve pirinçlerimiz varken o kadar parayı vermek yazık gerçekten.

      Sil
    3. Türkiye için yeni bir ürün ve dışarıdan geliyor, pahalı olmasına şaşırmadım ama hızla her yerde satılacağına ve fiyatının da daha makul olacağına eminim, biraz daha zaman...ayrıca bulgurumuzu ve buğdayımızı da hiçbir şeye değişmem tabii...

      Sil
  3. Merhaba,hiç duymadığım bir bakliyat ,markete bakıp denemeyi düşünüyorum.Bakalım bulabilecek miyim?Hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  4. evet daha evvel de bahsetmiştin ve o zaman da yazmıştım çok merak ettim,bulursam mutlaka alıp deneyeceğim.sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...