27 Kasım 2012

ÖRGÜ ÖRMEK VE ÇİÇEKLERDEN YASTIK




Eskiler geri dönüyor. Bütün el işi ve örgü dergilerinde sıklıkla görmeye başladım, renkli renkli iplerden örülmüş yastıkları. Benim çocukluğumun yastıkları, her evde olmuştur mutlaka o zamanlarda, renkli renkli karelerden, çiçeklerden oluşmuş yastıkları. Sonra bir zaman geldi yok oldu gitti onlar, sonra bir zaman geldi beyaz dantellerden yastıklar moda oldu, sonra onlarda yok oldu gitti. Moda ya da insanların  değişiklik istemeleri, ne derseniz ama sonuçta hepsi el emeği, göz nuru...tığ, şiş ve iplerle yapılan el işleri...




Hayatımın her döneminde varlar aslında, moda ne kadar değişse de benim gönlümde dantellerin ve örgülerin yeri bir başkadır. Çok ördüm bir zamanlar, terapi gibi gelir bana örgü örmek ya da her hangi bir el işi, hoş zaman geçiririm, kafamı dinlediğim  ya da olayları yorumladığım zamanlardır el işi yaptığım zamanlar. Çeşit çeşit danteller...ne çok yapılırdı bir zamanlar, şimdi kullanılmıyor eskisi gibi, Kapalı yerlerde yeniden kullanılmayı bekliyorlar sessizce. Halbuki nasıl bir sabırla örüldü o dantel masa örtüleri, yatak örtüleri, oda takımları incecik ipler ve incecik tığlarla...neler düşünüldü onlar örülürken, neler hayal edildi...



Yani kısacası seviyorum ben el işi yapmayı, her ne kadar eskisi gibi kullanmasam  da.

Eskiden olduğu kadar olmasa da yapıyorum gene birşeyler, içinde ipler bulunan bir kutu vardır her zaman  yanı başımda, elimi attığım zaman bir şeyler yapabileyim diye. Sürekli bakarım neler yapmışlar diye örgü dergilerine.



Elimde bir iş olmalı, bu bazen etaminden yaptığım bir manzara olabilir, bazen ahşaplardan, bazen de yağlı boyadan...


Şimdilerde örgü yastıklar aklımı çeldi ve yapıyorum, renkli renkli çiçeklerden yapmak hoşuma gitti ve böyle bir şeyler çıktı ortaya, ön kısmı çiçeklerden, arka kısmı ise file örgü, hangi renk isterseniz yapabilirsiniz, odanızdaki ve gönlünüzdeki renklere göre...












12 yorum:

  1. Sevinç,bayildimmmmmmm, cok guzel olmuşlar...ellerin dert görmesin emi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, hadi sana da başlayalım...

      Sil
  2. ellerine sağlık canım...
    çok hoşş...

    YanıtlaSil
  3. Benim en önemli meditasyon yöntemim örgü örmektir. Kendimi çok rahatlamış hissederim.
    Yastıklara bayıldım gerçekten. Düşünebilirim bende yapmayı. İyi bir fikir oldu. Teşekkür ederim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Gercekten herseyde eskiye donus var..bu yastiklarda ne kadar guzel oluyor emegine saglik..

    YanıtlaSil
  5. Ozellikle kis geldimi insanin eline tigi, sisi alip birseyler yapasi geliyor.
    Bende seviyorum orguyu,ama zaman bulup yapamiyorum.Orlon iplerim ve tigim bir kosede bekler hep. Kucuk cicekler bile yapmak cok keyif veriyor ve hakikaten stres atiyor insan.
    Eskiden depresyona girmiyordu bayanlar,elisinden cikariyorlardi belkide sinirlerini:)
    Bu modele benzer 7 motifli patik ormeye calismistim gecen sene,birini yaptim oteki hala duruyor, belkide senin yastik bana ilham olurda busene digerinide yaparim:)
    Ellerine saglik, cok guzel olmus, renkleride cok hos.
    Turkuaz beyaz ve mor, en sevdigim renkler.
    Ayrica bu blog cok dinlendirici ve cok guzel, begenerek takip ediyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum, beni çok mutlu ettiniz...

      Sil
  6. sana hayat birtek mutfakta guzel degil galiba.baksana mutfak disinda da guzellikler var hayatinda.

    YanıtlaSil
  7. örgü, dantel ve dikiş çok sevdiğim uğraşlar. renk uyumu ve modeli çok güzel olmuş. güle güle kullan.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...