05 Ekim 2012

DOMATESLİ SOMON






Balık deyince ilk önce aklıma somon gelir nedense, daha çok somonu sevdiğim için olabilir belki, belki de çok yaralı olduğu için seviyorumdur. Ayrıca pişmesi de yemesi de kolay bir balık, çocuklar da seviyor...

Bu sefer sebze yemeği yapar gibi yaptım. Önce soğanları çok çok az zeytinyağında yumuşayıncaya kadar kavurdum, çok fazla değil. Yağ az olmalı çünkü somonda yeteri kadar yağ var. Sonra soğanları kavurduğum tencereye  ince dilimlenmiş sarımsak, doğranmış yeşilbiber, küp doğranmış domatesi ilave ederek biraz daha kavurdum, sonra da somon dilimlerini yerleştirdim ve üstüne tuz ile birlikte  baharatları da ilave ettim,  nane,  kekik, fesleğen nasıl hoşunuza giderse, farklı lezzetler de yakışıyor somona. Tencerenin ağzını kapatıp kısık ateşte somonlar pişene kadar bekliyoruz. Sonuç gayet güzel oluyor, en azından bana göre , tavsiye ederim, yanına da quinoa ile yapılmış bir pilav olursa gerçekten çok besleyici. Sizlere şimdiden kolay gelsin...



AFİYET OLSUN




5 yorum:

  1. Hayırlı Cumalar, ellerinize sağlık. Tam bir şifa deposu çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık nefis bir yemek olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Somon u hep sade olarak izagara yapiyorum, boylesini deneyim , goruntu cok guzel, ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil
  4. Somon ve domates, cok güzel olmustur eminim ellerine saglik canim...Sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
  5. Bende çok seviyorum somonu ama bugün bizde hamsi var..:)))
    Nefisss görünüyor canım nefiss..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...