23 Haziran 2012

YUMUŞACIK ELMALI KEK




Yumuşacık, mis gibi tarçın kokan bir kek. Eğer hafif ıslak kekleri seviyorsanız benim gibi bu tarifi deneyin derim. Elmalı kekleri seviyorum, elmalar pişerken çok hoş bir lezzet kazanıyor ve kekin lezzetini arttıyor, hafif hafif gelen tarçın tadı da ayrı bir lezzet...



MALZEMELER

Kek için,

4 tane yumurta

1 su bardağı şeker

1 su bardağı yoğurt

½ su bardağı sıvıyağ

2,5 su bardağı un

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

Elmalı karışım için,

4 tane tatlı elma

1 çay kaşığı tarçın


½  çay bardağı şeker

Önce elmalı karışım için elmaları soyup dilimleyelim ve çukur bir kap içinde şeker ve tarçın ile iyice karıştıralım. Kek kalıbının içine yağlı kağıt serelim ve kalıbın dibine bu karıştırdığımız elmalardan bir sıra olacak şekilde dizelim.

Sonra kek malzemelerinin hepsini karışana dek çırpalım ve geri kalan elma karışımını çırptığımız kek karışımının içine ilave edip kaşık yardımı ile karıştıralım ve kek kalıbındaki dizdiğimiz elmaların üstüne dökelim. Elma miktarını daha da fazlalaştırabilirsiniz, tarçını da öyle ama tarçın biraz fazla olunca acılık veriyor...180° lik fırında yavaş yavaş yaklaşık 45-50 dk pişirelim ve fırından çıkaralım. Soğumasını bekleyelim. Soğuduktan sonra servis tabağına ters çevirelim ve afiyetle yiyelim...

AFİYET OLSUN




7 yorum:

  1. kokusunu alır gibi oldum,ben severim böyle ıslak ve yumuşacık kekleri,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bende cok severim elmali keki.tarcinin komusu yeter.

    YanıtlaSil
  3. Elmalı herşeyin öncelikle kokusunu seviyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Elmayla tarçının o birleşimine hayranım..Ellerinize sağlık .Enfes görünüyor.Bir dilim alıp kaçıyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. bu keki bende yapıyorum ama yoğurt ve yağ kullanmadan..ellerinize sağlık sizin kekinizde çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  6. ıslak kekleri daha çok severim. elma, tarçın offff misss. ben de deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...