18 Haziran 2012

SOSLU KÖFTE





Kolay, hızlı ve kapışılan bir yemek köfte kızartması,yanına  patates kızartması ve pilav da olursa daha ne denir. Yaz için güzel bir öğle yemeği. Köftenin kuruluğunu alsın diye de bir sos tarifi sizlere, beğenirsiniz belki...

MALZEMELER

3 yemek kaşığı sıvı yağ

2 yemek kaşığı un

2 çay bardağı su

1 çay bardağı süt

1 tatlı kaşığı acı biber salçası
  
3 diş sarımsak

Tuz, karabiber, köri, muskat

Beşamel sos yapar gibi yağ ile unu hafif kavurduktan sonra su ve sütü ilave ediyoruz. Hepsini süt ile yapınca biraz ağır bir sos  oluyor, böyle yapınca daha hafif olduğu için su kullanıyorum. Ve salçayı ilave edip, sarımsakları da rendeledikten sonra karıştırarak pişirmeye devam edin. Akıcı bir sos kıvamına gelince ocaktan alın, sosun kıvamını su ilavesi ile ayarlayabilirsiniz. Sonra baharatlarını ilave edin ve özleşene kadar karıştırın. Acı seviyorsanız ilave edebilirsiniz, güzel olur. Köftelerin üstüne dökerek afiyetle yiyin...

AFİYET OLSUN



9 yorum:

  1. Canım çok güzel olmuş,ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. köftenin her hali makbulumdür,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Çok guzel olmuş , sosu denemek lazım....bayıldım..ellerine saglık.....

    YanıtlaSil
  4. Özellikle de çocukların çok seveceği bir menü.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Dün gece isveç köftesi ve patates kızarması yapmıştım.Eğer daha önce görseydim, kesin bu sosuda eklerdim, ama denemek üzere notumu alıyorum.Şahane...

    YanıtlaSil
  6. Sos köfte için çok ilginç, ben de yazdım tarifini. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. HARİKA CANIM.
    KAPTIM TABAĞI.....

    YanıtlaSil
  8. güzel ve değişik bir köfte olmuş ellerine sağlık canım
    güzel kutlama yorumunu için de teşekkür ederim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...