08 Haziran 2012

21 DAKİKADA ÇİLEK REÇELİ




Ve topladığım çilekler reçel oldu. Hem de çok farklı bir tarifle, her zaman yaptığımdan farklı bir tarif, uzun zamandır yapmayı düşünüyordum  ve şimdi diyorum ki lütfen siz de deneyin, ben çok beğendim, eminim sizin de hoşunuza gidecek. Yanlış duymadınız evet, 21 dakikada…Tarifin kaynağı Sağlıklı Mutfak, kendisine çok çok teşekkür ediyorum.

MALZEMELER

500 g çilek

450 g şeker

1/3 limonun suyu

1 tatlı kaşığı tereyağ

Çilekleri yıkayıp, saplarını ayıkladıktan sonra bir tencereye koyun, tereyağını da ilave edin ve 7 dk boyunca arada karıştırarak pişirin. Bu sırada çilekler sulanıyor.

7 dk sonunda şekeri ilave edin ve 13 dk boyunca kaynatın, ben ocağı biraz kıstım bu aşamada.

Son 1 dk içinde limon suyunu ilave edin ve 1 dk sonunda ocağınızı kapatın. İşte bu kadar çabuk bir reçel. Soğuduktan sonra kavanozlara boşaltabilirsiniz.

Çilek ve şeker miktarlarında çok çok ufak değişiklik yaptım. Şeker miktarı fazla gibi gelmişti ama tadına bakınca anladım ki o da normal. Ama daha az da kulanabilirsiniz şekeri. Ve uzun süre bozulmadan saklayabileceğiniz bir reçel oluyor.Tam kıvamında, ısrarla tavsiye ediyorum...

AFİYET OLSUN





16 yorum:

  1. Canım arkadasım kayısıda olur mü? Acep :( lakin aldığım kayısılar bı seye benzemiyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence olur, ben de denemeyi düşünüyorum...

      Sil
  2. Oooo yirmibir dakikada ne güzel.Dakikasını bile tutmuşsunuz :)pratik ve çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de şaşırmıştım bu 21 dk olayına ama gerçekten güzel oldu denemenizi öneririm...

      Sil
  3. Nihayet ben de yaptım reçelimi.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun, tatlı tatlı kahvaltılarda yemek dileklerimle...

      Sil
  4. Bende bu 21 dakika olayını duymuştum ama denemek kısmet olmamıştı artık yapmak şart oldu:) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle denemelisiniz, şimdiden kolay gelsin...

      Sil
  5. Çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  6. Canim denemene ve begenmene cok sevindim. afiyet olsun. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. görüntü çok güzel, denemek için sabırsızlanıyorum...

    YanıtlaSil
  8. Bende bu sene zencefilli çilek reçeli denedim,süper oldu. Ben tereyağını ilk sizden duydum, denemeliyim.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımmmm zencefilli de çok güzel olur, ben de denemeliyim...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...