24 Mayıs 2012

REGAİB KANDİLİ VE İRMİK HELVASI



Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol

Şevkat ve merhamette güneş gibi ol

Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol

Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol

Tevazû ve alçakgönüllülükte toprak gibi ol

Hoşgörülülükte deniz gibi ol

Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol
                                                                Mevlana ( 1207-1273)

Bu öğütleri yapabilme sabrına sahip olma dileklerimle, Regaib Kandiliniz Mübarek Olsun,Dualarımız Kabul Olsun...

İRMİK HELVASI



MALZEMELER

2 su bardağı irmik

1,5 su bardağı şeker

1,5 su bardağı süt

2 su bardağı su

125 g tereyağ ( ya da ½ su bardağı sıvı yağ)

1 yemek kaşığı fıstık ( daha fazla da olabilir seviyorsanız eğer )

Yağ ile birlikte irmikler pembeleşinceye kadar kavrulur. Yağ olarak sıvıyağ kullanıyorum, sadece tereyağlı ya da ikisini de karıştırarak yapabilirsiniz. Pembeleşinceye kadar sürekli karıştırmanız gerekli, yoksa yanabilir. Sonra ocağın üstünden alıp biraz ılımasını bekleyebilirsiniz, süt ve suyu bu şekilde yavaş yavaş ilave ederseniz ocağın batmasını da önlemiş olursunuz, sonra karıştırıp ağzını kapatarak kısık ateşte pilav gibi pişirin. Bu aşamada ayrı bir tavada kavurduğunuz fıstıkları da ilave edebilirsiniz. Ben un helvası yaparken de fıstıkları ayrı bir tavada kavurmayı tercih ediyorum. İrmikler suyunu çekince ocağı kapatıp şekeri ilave ederek karıştırın ve tekrar ağzını kapatarak 10-15 dk bekleyin. Şeker ilavesinden sonra biraz sulanabilir, ama tekrar suyunu çekerek normal kıvama geliyor. Ve sonra tarçın ilavesi ile servis yapabilirisiniz.



AFİYET OLSUN






6 yorum:

  1. Senin de kandilin mübarek olsun.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. kandilin mübarek olsun.Duaların kabul olsun.Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  3. Senin de kandilin müberek olsun, irmik helvasına bayılırım.Olsa da yesek,ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. bende bu tarifi yapıyorum çok hafif oluyor sizinde ellerinize sağlık kandillerde genelde yapılan helvalardan Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
  5. Artik alistim! Eve geldigimde mutfakta "poz verdigi belli olan" bir tabak varsa anliyorum ki yeni bir post var Blog'da... Ellerine saglik, herkese iyi kandiller... Herkesin musadesiyle ben resimdeki helvayi goturecegim birazdan :)

    YanıtlaSil
  6. Kandilde bu helva tarifi zamanlama açısından çok iyi olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...