Ana içeriğe atla

BAHARDA YENİ AÇMIŞ ÇİÇEKLER...

Mart, nisan, mayıs biliriz ki ilkbahar aylarıdır. Koca bir kışın bitişidir mart ayı, karlar kalkar, soğuklar acımasızlığından kurtulur, kalın paltoların ve kaşkolların yerini daha ince hırkalara bıraktığı bahar aylarında. Ama mart biraz oyun bozanlık eder sanki her yıl, kışa gitme dercesine, daha kapıdan baktırıp, kazma kürek yaktırmanın zamanı...
Martı da kıştan sayarım ben bunun için işte, her zaman yeni açmaya başlayan tomurcukları aldatan, üstünde tazecik çiçeklerin yeni yeni açmaya hazırlandığı dalları küstüren bir bahar ayı olur mu...
Nisandır benim için bahar, kış marta rağmen gitmemekte dirense de barınamaz artık buralarda. Çünkü ağaçlar daha bir güçlüdür dallarındaki binbir renkli çiçekleri ve onları tadan arılarıyla. Hava öyle tatlı eser ki; ne olur ne olmaz diye elimize aldığımız ya da çantamıza kıstırdığımız hırkamızı giymek istemeyiz. Hava bahar kokar böyle günlerde, nasıldır bahar kokusu; bilmem ki belki yeni açan çiçeklerin kokusu, belki de yeni yeni yeşillenen çimlerin kokusu, öyle huzur veren, mutluluk veren bir koku işte... Bu kokulara bir de neşeyle şakıyan kuşların o tatlı nağmeleri de eklendi  mi gelmiştir artık bahar...
İçimiz çoşar, çıkmak isteriz dışarılara, güneş yine parlak günlerine geri döner, daha bir içten bakar gözümüze gözümüze...
Günler daha da uzar ya bir de, gökyüzü daha çok aydınlık, hemen akşam olmaz...
Peynir, ekmek ne olursa, elimize bir şeyler alıp yemek isteriz bir ağaç altında, akan su kenarında...
Tam da bu ayda yağan, adı üstünde nisan yağmurlarına ne dersiniz, nasıl da güzel kokutur toprağı, mis gibi, hiç ıslandınız mı bu yağmurlarda hasta olmaktan korkmadan...
Hadi hiç üşenmeden, tadını çıkarmak için baharın,  çıkın sokaklara, çekin içinize tazeliği, doldurun kulaklarınızı kuş sesleri ile... Eğer yağmur yağıyorsa şemsiyenizi unutmuş numarası yapın, ıslanın yağmuru hissedene dek...
Nisan dedim ya benim ayım, güzel baharım, sonbaharı da çok severim ama ilkbaharı daha çok severim sonbahardan. 













Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel bir post olmuş.Cıvıl cıvıl..
    Bahar gerçekten de çok güzel bir mevsim.İnsanın içi açılıyor..Paylaşımın için teşekkürler..

    Bu arada çekiliş düzenliyorum arkadaşım,senin de katılımını beklerim.Bahar kokuları gibi missss kokan sabunlardan göndereceğim. :)
    Sevgiler..

    http://aishasbazaar.blogspot.com/2012/04/aishas-bazaar-hediye-cekilisine.html

    YanıtlaSil
  3. Nisan'da dogmus olmanin da etkisi vardir eminim ilkbahari sevmende... Guzel post, resimler cok hos...

    YanıtlaSil
  4. içim açıldı ,bende bahar severlerdenim.Hele o papatyalara ve ağaçların sarı süsü mimozalara ve o muhteşem kokularına bayılırım.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. baharı tasvirin o kadar güzel ki, kuşlar böcekler etrafımda uçuştu , sanki yağmurda ıslandım, sanki burnuma çiçek kokuları geldi. okurken baharı yaşadım.

    YanıtlaSil
  6. Çok çok güzel fotograflar. Yaşasın baharrr :))

    YanıtlaSil
  7. Harika fotoğraflar,içim açıldı inan..
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar iadeyi ziyarete geldim güzel bloğuna sevgiler bırakıyorum güzel fotolarla günün yorgunluğunu attım inanın. güzel paylaşımlarda buluşmak üzere esenkal..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAÇ BARDAK, KAÇ KAŞIK, KAÇ GRAM

BESİN SU BARDAĞI ÇAY BARDAĞI KAHVE FİNCANI ÇORBA KAŞIĞI Su 250 g 100 g 75 g 15 g Süt 250 g 100 g 75 g 15 g Toz şeker 200 g 80 g 70 g 20 g Pirinç 250 g 100 g 70 g 15 g Bulgur 200 g 75 g 60 g 20 g Fasulye 200 g 75 g 60 g Mercimek 200 g 75 g 60 g 15 g İrmik 180 g 70 g 55 g 12 g Pudra şekeri 110 g 50 g 30 g 12 g Toz şeker 170 g 75 g 60 g 15 g Nişasta 50 g 30 g 10 g Un 110 g 50 g 30 g 12 g Galeta unu 120 g 60 g 40 g 10 g Kaşar peyniri(rende) 90 g 40 g 30 g 4 g Süt 200 g 100 gr 65 g 15 g Krema 210 g 110 g 70 g Yoğurt

ÇİLEKLİ, MUZLU KEK

Çilek sevmeyen yoktur diyemeyeceğim çünkü sevmeyenler olduğunu biliyorum. Çilek sevmediklerini ilk öğrendiğim zaman inanamamıştım. Çileğin sevilmeme ihtimalini hiç aklıma getirmediğimi o zaman fark ettim. Bu sebebten, çilek sevmeyenler sadece muzlu yapabilir... Ve en çok sevdiğim kek hamuru çilek ve muzla birleşince çok güzel bir kek çıktı ortaya. Denemelisiniz... Ilık ılık yiyebilirsiniz ya da meyveli olduğu için buzdolabında tutarsanız, dolaptan çıkarıp soğuk soğuk da yiyebilirsiniz. Soğuk yemek daha çok hoşuma gitti... Bu kek hamuru suyla yapılan kek hamuru. İçine istediğiniz malzemeleri ilave edebilirsiniz... MALZEMELER   4 tane yumurta 1 su bardağı şeker 1 su bardağı sıvı yağ 1 su bardağı su 3 su bardağı un 1 paket kabartma tozu 1 paket vanilya Yeteri kadar muz ve çilek ( miktarı size bağlı ) Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri de ilave edip karıştırın. Ufak ufak doğradığınız muzları da ilave edin ve ezmeden yavaşca karıştırın. Yağl

ÇİN LAHANASINDAN SARMA

Lahana sarması ama lahanası biraz değişik, en azından ben ilk defa gördüm buralara gelince. Yer değişikliğinin bu gibi faydalarını da görmek gerekir diye kendime  hatırlatıyorum bu yazıyı yazarken. Belki her yerde vardır ama benim dikkatimi son zamanlarda çeken bir lahana bu; Çin Lahanası... Ben lahana sarmasını çok sık yapmam ama yapmam gereken zamanlar da oluyor tabii, lezzetli bir yemek sonuçta. Güzel yapılmış bir lahana sarmasını yemek de çok zevklidir ayrıca. Bunun için de güzel bir lahana bulmak gerekir, işte bundan dolayı buradaki arkadaşlar ile uzun zamandır arayış içindeydik, denemeler ve tavsiyeler sonucunda bize en yakın lezzeti verecek olan lahanayı bulduk. Şimdi herkes Çin Lahanasını kullanıyor ve çok da memnunuz. Kolay sarılabilir olması ise en güzel tarafı... Bizim lahanalarımıza göre biraz küçük ama olsun hiç fire vermeden sarılabiliyor, en içte kalan göbek kısmı da salatalarda çok lezzetli oluyor. Bu salatayı da bir başka tarifte anlatırım... MALZEMELER Soğa