16 Mart 2012

AĞLAYAN PASTA



Bu pastaya  neden ağlayan pasta ismi verilmiş hala anlamış değilim. Yıllar öncesinde  yediğim zaman çok hoşuma gitmişti, adını duyunca da çok şaşırmıştım, ama yine de tarif defterime yazdım... Şimdilerde bir çok blogda görüyorum ve hala isminin sebebini bulmaya çalışıyorum.

İşte bu da benim ağlayan pastam, ismi ne olursa olsun denenmeye değer bir pasta, lezzetli bir pasta, kolay bir pasta, misafirlerinize ikram ederken yüzünüzü güldüren bir pasta...

MALZEMELER

Kek;

4 tane yumurta

1 su bardağı şeker

1 su bardağı un

3 yemek kaşığı kakao

4 yemek kaşığı süt

2 yemek kaşığı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Bütün bu malzemeleri normal bir kek yapar gibi mikserle özleşene kadar karıştırıyorsunuz ve 180° de pişiriyorsunuz.

Kek fırından çıkınca üstüne 1,5 su bardağı sütü dökerek ıslatıyorsunuz.

Krema;

Keki  fırından çıkarıp üstüne sütü döktükten sonra soğumaya bırakın ve soğuyunca üstünü bu krema ile kaplayın.

Sos;

2 su bardağı süt

1 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı nişasta

2 yemek kaşığı kakao

¾ su bardağı şeker

80 g bitter çikolata

Bütün bu malzemeleri karıştırarak bir sos hazırlıyorsunuz ve pastanızı bu sosla ikram ediyorsunuz.




AFİYET OLSUN



6 yorum:

  1. Sanirim kenarlarindan akan kremayi gozyaslarina benzetmisler... Bana oyle geldi yani resmine bakinca.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş canım ye beni diye ağlıyor sanki:))
    mutlu haftasonları hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  3. Yiyen kisi agladigi icin....Ben nasil huplettim koca pastayi._- diye....(*.*)

    YanıtlaSil
  4. Bu arada iki Hande arasında dilek dilemeyi unutma Ebru...
    Hepinizin açıklaması da çok güzel olmuş, doğru söylüyorsunuz...
    Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  5. pasta, çikolatalı gözyaşlarıyla ağlarken, ben, üzerindeki meyvelerle o şahane görüntüye bayıldım. çok çok güzel ellerine sağlık. lezzeti de mutlaka öyle güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gelsen de beraber yiyebilsek, eski günlerdeki gibi...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...