29 Temmuz 2011

PATLICANLIM





Yine basit ve bir o kadar da güzel bir tarif. Hemen hemen her evde olabilecek malzemelerle yapılabilecek şık bir tarif. Ben de http://birdilimbirtutam.blogspot.com/  da gördüm, teşekkür ediyorum  ve hemen uyguladım. İsmini kendime göre değiştirdim. Tarifini  ölçüsüz veriyorum  çünkü tamamen isteğinize göre değişebilir. Tombul patlıcanları seçerseniz iyi olur… Patlıcanları kalın yuvarlaklar halinde kesip kızartın. Yoğurdu sarımsaklayın. Domatesleri doğrayın ve sarımsak ilavesi ile zeytinyağında kavurun, hafif sulu olması iyi olur, ocaktan alınca da içine tuz, kekik, fesleğen, nane katın ama azar azar, böylece domates sosunuz da hazır… Şimdi tost ekmeklerinizi patlıcanların genişliğinde kesin, üstüne sarımsaklı yoğurt sürün bolca, sonra patlıcanı yerleştirin ve en üstüne de domates sosundan ilave edin…Esas tarifte ekmekler kızarmıştı, ben kızartmadan yaptım. İsterseniz patlıcanları tost makinesinde  ızgara gibi de  yapabilirsiniz, daha hafif olur. Ama her nedense patlıcan şöyle bir kızarınca daha lezzetli oluyor.  Her zaman dediğim gibi isteğinize ve damak zevkinize kalmış… 







 AFİYET OLSUN







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...