10 Mayıs 2011

İSTANBUL HATIRASI VE BAB-I ESRAR


           
Her ikisi de Ahmet Ümit`in romanı ve her ikisi de çok güzel.
İstanbul Hatırası`nı yeni bitirdim. Peş peşe işlenen cinayetlerle birlikte İstanbul`un tarihini de anlatan güzel bir polisiye. Roma, Bizans ve Osmanlı dönemine ait eserlerin  hikayelerinin anlatıldığı, bir çok İstanbul`lu karakterin konu içinde olduğu ve bu karakterlerin birbirleri ile ilişkilerinin anlatıldığı, sıkılmadan okuduğum bir kitap.




Bab-ı Esrar da okurken beni hiç sıkmamıştı. Hele bir de benim gibi Mevlana ve Şems-i Tebrizi ile ilgileniyorsanız tam size göre bir roman. Şems-i Tebrizi cinayetini aydınlatmaya çalışan bir polisiye roman olup aynı zamanda da din, aşk ve inanç kavramlarının bir arada bulunduğu bu kitap beni çok etkilemişti.
         
Bu arada bu kitapları okumam için bana veren arkadaşlarımı da unutmamam gerekir. Onların sayesinde okuma fırsatı bulduğum için arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...